شرح اقلیم کردستان عراق درباره چاپ تمبرهای جنجالی

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق درباره تمبرهای جنجالی که به مناسبت یادبود سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا به این منطقه چاپ شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

شرح اقلیم کردستان عراق درباره چاپ تمبرهای جنجالی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش وب سایت کردستان 24، جوتیار عادل در نشستی خبری گفت: شماری از هنرمندان نمونه های تمبر یادگاری را به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به اقلیم کردستان ارائه کردند که صرفاً یکسری پیشنهاد بودند.

لازم به ذکر است که وزارت حمل و نقل اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به استان های شمالی عراق، چند تمبر یادبود چاپ کرد که علاوه بر جای ندادن زبان عربی به عنوان زبان اول رسمی عراق بر روی تمبرها، نقشه جعلی هم روی آن درج کرد که با واکنش منفی در داخل و خارج عراق روبرو شد.

این اقدام اربیل اعتراض شدید ترکیه و ایران را در پی داشت. وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای نسبت به چاپ این تمبرها اعتراض و خواهان احترام به تمامیت ارضی آنکارا از سوی دولت اقلیم و در عین حال ارائه شرح شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام گفت: روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده، خلاف اصول و قواعد بین الملل است.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق درباره این موضوع خواهان جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1650

به "شرح اقلیم کردستان عراق درباره چاپ تمبرهای جنجالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح اقلیم کردستان عراق درباره چاپ تمبرهای جنجالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید