توافق انتقال مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت

به گزارش دیتاپد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با انتقال مالکیت کاروانسرای سنگی و آجری آهوان به دولت موافقت شد.

توافق انتقال مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی سمنان افزود: بر اساس رایزنی و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد بین نمایندگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، با انتقال مالکیت این دو کاروانسرا به دولت موافقت شد.

او گفت: با موافقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مقرر شد مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان واقع در 45 کیلومتری جاده سمنان به دامغان تا سرانجام سال جاری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان، ظرفیت بزرگی در توسعه و بهبود شرایط و تاسیسات میان راهی گردشگری هستند و پس از اجرای توافق و انتقال نهایی مالکیت، زمینه جذب سرمایه گذار و واگذاری بلند مدت این کاروانسراها به بخش خصوصی، تحت نظارت فنی سازمان میراث فرهنگی فراهم می گردد.

دو کاروانسرا یا رباط تاریخی به نام رباط سنگی انوشیروانی و کاروانسرای شاه عباسی در منطقه آهوان وجود دارد. زمان ساخت کاروانسرای سنگی(رباط انوشیروانی) به سال های 420 تا 421 هجری قمری و ساخت کاروانسرای آجری (شاه عباسی) به سال 1097 هجری قمری در دوره صفویه برمی گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 295

به "توافق انتقال مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق انتقال مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید