ترامپ: اگر مجمع گزینندگان به بایدن رای بدهد کاخ سفید را ترک می کنم

به گزارش دیتاپد، تهران (پانا) - رئیس جمهوری آمریکا که در انتخابات اخیر شکست خورده گفت اگر مجمع گزینندگان به بایدن رای بدهد کاخ سفید را ترک می کنم.

ترامپ: اگر مجمع گزینندگان به بایدن رای بدهد کاخ سفید را ترک می کنم

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت اگر مجمع گزینندگان به جو بایدن رای بدهد وی کاخ سفید را ترک خواهد نمود. ترامپ این اظهارات را بامداد آدینه در کاخ سفید و بعد از سخنرانی مراسم روز شکرگزاری برای نیروهای آمریکایی بیان نمود.

بایدن 306 رای الکترال کالج و ترامپ 232 رای الکترال بدست آورده اند. بایدن بدلیل عبور از حدنصاب 270 رای توانست به پیروزی برسد. اما ترامپ تا به امروز از پذیرش شکست سرباز زده و مدعی تقلب در انتخابات شده است.

مجمع گزینندگان قرار است 14 دسامبر (24 آذر) در نشستی به رئیس جمهوری منتخب رای بدهد.

ترامپ سه شنبه در توئیتر نوشت که از امیلی مورفی مدیر اداره خدمات عمومی درخواست نموده است تا اقدامات لازم در خصوص پروتکل های اولیه برای انتقال قدرت به بایدن را اجرا کند.

وی با تشکر از مورفی نوشت: او مورد ارعاب و تهدید و آزار قرار گرفته است. من نمی خواهم ببینم که این اتفاقات برای او، خانواده اش و کارکنان اداره خدمات عمومی رخ دهد.

ترامپ بدون پذیرش شکست اضافه کرد: پفراینده ما با قدرت ادامه پیدا می نماید. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و معتقدیم که غلبه خواهیم کرد. در راستای منافع کشورمان، از امیلی و تیمش می خواهم که در رابطه با پروتکل های اولیه کاری را که ضروری است انجام دهد. به تیمم هم همین را گفته ام.

مورفی در نامه ای بیان کرد که بایدن به منابع و خدمات فدرال دسترسی خواهد داشت تا فرایند انتقال قدرت به وی تسهیل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1493

به "ترامپ: اگر مجمع گزینندگان به بایدن رای بدهد کاخ سفید را ترک می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: اگر مجمع گزینندگان به بایدن رای بدهد کاخ سفید را ترک می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید