تحریم دانشگاه ها نشان دهنده قدرت علمی ایران است

به گزارش دیتاپد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تحت فشار قرار دادن دانشگاه ها و جامعه علمی ایران با موضوع پایین بودن سطح علمی دانشگاه های ایران تناقض دارد.

تحریم دانشگاه ها نشان دهنده قدرت علمی ایران است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه تا قله راهی نیست با موضوع دستاورد های انقلاب اسلامی درباره تحریم جامعه دانشگاهی کشور گفت: در یک فضای آکادمیک، دانشجویان و اساتید به منابع علمی و تجهیزات برای ارتقاء دانش احتیاج دارند و یا گاهی باید سفر هایی برای برقراری ارتباطات داشته باشند.

کریمی اضافه نمود: این تحریم ها محدودیت هایی در این امور ایجاد می نماید، اما به این معنا نیست که بتواند دست افراد دانشگاهی را ببند. به معنای دیگر دنیا آنقدر تنگ نشده است که آمریکا یا هر کشور و سازمانی بتواند راه پیشرفت را سد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، تحریم را نشان دهنده قدرت علمی کشور دانست و اظهار کرد: تحت فشار قرار دادن دانشگاه ها و جامعه علمی ایران آن نظر و ادعا که عنوان می کرد سطح علمی دانشگاه های ایران پایین است را تحت الشعاع قرار می دهد و موحب خوشحالی و افتخار است.

کریمی اظهار کرد: تحریم دانشگاهی صرفا یک ژست است که در سطح دنیای مطرح است و محدودیت هایی در کشور های بسیار وابسته ایجاد می نماید که مزاحمت هایی برای دانشگاه ایجاد خواهد نمود.

وی در خاتمه اظهار داشت: واقعیت این است که تحریم های سنگین و شکننده که ظالمانه و به صورت یک طرفه از طرف آمریکا اعمال می گردد کل کشور را دچار تنگنا هایی می نماید، اما به لطف الهی، با تدبیر و مدیریت سبب تقویت ظرفیت های درونی و ارتقاء توانمندی داخلی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 885

به "تحریم دانشگاه ها نشان دهنده قدرت علمی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم دانشگاه ها نشان دهنده قدرت علمی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید