بیشتر زنان ازپوشش بیمه اجتماعی برخوردارنیستند، بیمه زنان خانه دار

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، عباس نورمحمدی اضافه کرد: برخورداری از مواهب سیاستهای اجتماعی به ویژه بیمه های اجتماعی حق بانوان است.

بیشتر زنان ازپوشش بیمه اجتماعی برخوردارنیستند، بیمه زنان خانه دار

وی بیان داشت: زنان وظایف مهمی چون مدیریت خانه و مراقبت و تربیت فرزندان را بر عهده دارند و نقش آنان در توسعه جامعه بر کسی پوشیده نیست در حالی که از حقوق و درآمد معین و رسمی برخوردار نیستند.

نورمحمدی توضیح داد: نداشتن بیمه مخاطرات زنان را در صورت پیش آمدن شرایطی چون طلاق افزایش می دهد و زنان در همه جای جهان احتیاج مبرم به حمایتهای اجتماعی به ویژه بیمه تامین اجتماعی دارند.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه مزایای مبتنی بر مشارکت با پرداخت سهم بیمه برای همه شاغلان در نظر گرفته شده است، اما به دلیل اینکه دسترسی زنان به بازار کار محدودتر است، زنان کمتری در مقایسه با مردان شرایط و امکان برخورداری از این مزایا را دارند و دستر سی آنان به مزایای تامین اجتماعی محدودتر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان توضیح داد: بیمه های اجتماعی فراگیر در قالب نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و با هدف پوشش بیمه ای مشاغل غیررسمی، خویش فرمایان، زنان خانه دار و سایر گروههایی که مشمول بیمه های اجتماعی نیستند، طراحی شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود با اجرای مطلوب آن، شاهد بیشترین تاثیرگذاری در راستای تامین امنیت معیشتی زنان و جلوگیری از فقر آنان باشیم.

نورمحمدی گفت: مشمولان قانون بیمه زنان خانه دار، زنان و دختران دارای 18 تا 50 سال سن هستند و کسانی که بالاتر از 50 سال سن دارند نیز در صورت داشتن سابقه بیمه پردازی، این سابقه به حداکثر سن آنان اضافه کرده می گردد.

وی توضیح داد: چنانچه فردی 54 ساله و دارای چهار سال نیز سابقه پرداخت حق بیمه باشد، می تواند از بیمه زنان خانه دار بهره مند گردد و زنان خانه داری که حداقل 10 سال سابقه بیمه پردازی داشته باشند، نیز بدون لحاظ شرایط سنی می توانند نسبه به ارائه درخواست و انعقاد قرارداد اقدام نمایند.

نورمحمدی اضافه کرد: بنابراین بانوانی که قبلا در جایی مشغول به کار بوده اند و دارای سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی هستند و به هر دلیلی ارتباط بیمه ای آنان قطع شده است و به کار اشتغال ندارند، می توانند بیمه خود را با عنوان بیمه زنان خانه دار ادامه دهند و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی تاکید نمود: متقاضیان می توانند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی محل سکونت خود، با ارائه درخواست و تحویل مدارک لازم، از حمایتهای بیمه ای این سازمان برخوردار شوند.

نورمحمدی شرایط ثبت نام را شامل اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی و سه قطعه عکس بیان کرد و گفت: حمایتهایی که مشمولان می توانند از آن برخوردار شوند شامل مستمریهای بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است و متقاضیان هنگام ارائه درخواست می توانند یکی از سه نرخ 12، 14 و 18 درصد را انتخاب نمایند و حق بیمه آن را در هر ماه بپردازند و از مزایای مربوط به آن بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: امکان پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه و دوره های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله وجود دارد و به منظور پرداخت حق بیمه، احتیاجی به مراجعه حضوری فرد به شعب تامین اجتماعی نیست و می توانند به وسیله سامانه اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 69

به "بیشتر زنان ازپوشش بیمه اجتماعی برخوردارنیستند، بیمه زنان خانه دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر زنان ازپوشش بیمه اجتماعی برخوردارنیستند، بیمه زنان خانه دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید