برای خاتمه دادن به مناقشات، سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیلش را تراشید

به گزارش دیتاپد، یکی از سیاست مداران و تحلیلگران کره گفته بود سبیل هریس خاطرات دردناکی را یادآوری می کند چرا که ما را یاد سبیل ژنرال های دولت ژاپن می اندازد.

برای خاتمه دادن به مناقشات، سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیلش را تراشید

سبیل هری هریس در کره جنوبی جنجالی برپا کرده بود چرا که بسیاری آن را یادآور دوران اشغال کره از سوی ژاپن خوانده بودند که طی آن ژنرال های امپراتوری ژاپن سبیلی مشابه آقای هریس داشتند.

هریس گفته سبیلش را به علت گرمای تابستان و همچنین راحت تر شدن ماسک زدن به علت شیوع کرونا تراشیده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ حالا سفیر آمریکا در سئول با انتشار ویدیویی اعلام کرده که سبیلش را تراشیده و گفته یک علت هم کرونا و تابستان بوده چون زدن ماسک با سبیل برایش سخت بوده است.

هری هریس آدمیرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکاست و آن طور که در ویدئو تراشیدن سبیلش گفته، این کار را در یک آرایشگاه در سئول، پایتخت کره جنوبی انجام داده است.

سبیل او از سوی بسیاری یادآور دوران استعماری 1910 تا 1945 بود که تاریخ پررنج کره در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال این کشور از سوی ژاپن را یادآوری می کرد.

چند ماه پیش یکی از سیاست مداران و تحلیلگران کره گفته بود سبیل آقای هریس خاطرات دردناکی را یادآوری می کند چرا که ما را یاد سبیل ژنرال های دولت ژاپن می اندازد.

آقای هریس از سال 2018 و پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا به سئول اعزام شد. دو کشور متحد نظامی و اقتصادی مهمی هستند و در چند سال اخیر برای متوقف کردن تهدیدها از سوی کره شاقتصادی، مانورهای نظامی مشترک فراوانی برگزار کرده اند.

آمریکا حدود 30 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد.

هری هریس پیش از این هم در رسانه های کره جنوبی تنش آفرینی کرده بود چرا که از دولت این کشور خواسته بود بودجه بیشتری در امور نظامی خرج کند و رویکرد متفاوتی در مواجهه با کره شاقتصادی در پیش بگیرد.

تاریخچه خانوادگی آقای هریس هم که به ژاپن باز می گردد در حساس شدن نسبت به اظهارات او نقش داشته است.

دسامبر سال گذشته، روزنامه تایمز کره نوشته بود: سبیل آقای هریس آخرین نمونه از بی احترامی آمریکا و حتی تهدید نسبت به کره است.

توجو هیدکی، نخست وزیر ژاپن هم در دوران جنگ جهانی دوم که ژاپن متحد آلمان نازی بود سبیل گذاشته بود

-

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1288

به "برای خاتمه دادن به مناقشات، سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیلش را تراشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خاتمه دادن به مناقشات، سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیلش را تراشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید