بانک مرکزی، حمایت از بنگاه های تولیدی، صنعت و معدن و مسکن، اشتغالزایی روستاییان و نخبگان

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران - به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در یکهزار و سیصد و دومین جلسه مورخ 99.7.29 خود به ریاست دکتر همتی، در راستای حمایت از فراوری، به ویژه برنامه های کارگروه برطرف موانع جهش فراوری، سقف مانده تسهیلات سرمایه در گردش اعطایی به بنگاه های فراوریی را تا 90 درصد فروش سال گذشته آنها افزایش داد.

بانک مرکزی، حمایت از بنگاه های تولیدی، صنعت و معدن و مسکن، اشتغالزایی روستاییان و نخبگان

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شورای پول و اعتبار همچنین به منظور راهنمایی و تخصیص منابع بانکی به اولویت های دو بخش صنعت و معدن و مسکن و در راستای تحقق جهش فراوری، مقرر کرد تا سقف 500 (پانصد) هزار میلیارد ریال منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات به وسیله سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تا سقف 200 (دویست) هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت تسهیلات به بخش مسکن (ساخت) به وسیله سامانه وزارت راه و شهرسازی در اختیار واحدهای مرتبط با این دو بخش قرار گیرد.

افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه برای توانمندسازی و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم کشور به مبلغ 200 (دویست) میلیون ریال با مدت بازپرداخت حداکثر 7 سال دیگر مصوبه شورای پول و اعتبار در راستای مساعدت به برطرف مسائل روستاییان بود.

در سرانجام به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف فردی تسهیلات ساخت و خرید مسکن نخبگان و استعدادهای برتر از مبلغ دو میلیارد ریال به سه میلیارد ریال افزایش یافت. شایان ذکر است که دوره بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله و بر اساس نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1420

به "بانک مرکزی، حمایت از بنگاه های تولیدی، صنعت و معدن و مسکن، اشتغالزایی روستاییان و نخبگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی، حمایت از بنگاه های تولیدی، صنعت و معدن و مسکن، اشتغالزایی روستاییان و نخبگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید