امضای 5 توافق نامه مشترک میان بغداد و ریاض

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، هیئت بلندپایه عراقی که به ریاست مصطفی الکاظمی به عربستان سفر نموده بود با مقامات بلندپایه عربستانی ملاقات و 5 توافق نامه مشترک به امضا رساند.

امضای 5 توافق نامه مشترک میان بغداد و ریاض

این توافق نامه ها در زمینه های جلوگیری از مالیات مضاعف میان دو کشور، حمایت مالی از صادرات عربستان، همکاری در مورد برنامه ریزی توسعه و تنوع مالی و توسعه بخش خصوصی، همکاری مشترک میان کتابخانه و دفتر اسناد ملی عراق با مرکز اسناد عبد العزیز عربستان، و در نهایت همکاری مشترک خبرگزاری رسمی دولت عراق و نهاد رادیو و تلویزیون عربستان به امضا رسید.

همچنین در نشست مقامات سعودی و عراق به ریاست بن سلمان و الکاظمی تعدادی از پرونده ها در زمینه های مالی همچون نفت، برق، کشاورزی و سرمایه گذاری مورد گفتگو نهاده شد.

در این نشست بر اهمیت ادامه گفتگو در چند پرونده مهم و هماهنگی کوشش های مشترک در چارچوب شورای هماهنگی عراق و عربستان به روشی که منافع دو کشور را تحقق بخشد، تأکید شد.

از سوی دیگر محمد صادق الهاشمی رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک عراق با اشاره به حمایت های عربستان از تروریسم و نگاه طایفه گرایانه دولت این کشور به مسائل اضافه کرد که اگر عربستان خواهان ایجاد روابط محبت آمیز است باید سیاست های پیشین خود را کنار بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1713

به "امضای 5 توافق نامه مشترک میان بغداد و ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای 5 توافق نامه مشترک میان بغداد و ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید