امارات یک کشتی سلاح و سرباز به جنوب یمن فرستاد

به گزارش دیتاپد، امارات در اقدامی مغایر با تصمیم اعلامی خود مبنی بر عقب نشینی از یمن و گواهی بر ادامه اشغالگری آن در جنوب این کشور، یک کشتی نظامی جدید حامل سلاح و مهمات به جزیره سقطری یمن فرستاد.

امارات یک کشتی سلاح و سرباز به جنوب یمن فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه یمنی متابعات اطلاع داد، یک کشتی نظامی متعلق به امارات عربی متحده روز دوشنبه بندر نفت خیز عدن در جنوب یمن را ترک کرد و راهی جزیره سقطری یمن شد.

این منابع تاکید کردند: کشتی اماراتی که به سمت سقطری حرکت نموده، علاوه بر مهمات و سرباز دارای تجهیزات نظامی سنگین و متوسط است و در چارچوب بخشی از طرح امارات برای اشغال کامل جزیره سقطری است و دیگر برای اینکه امارات از بعضی از سقطرایی هایی که به آن ها تابعیت اماراتی داده برای ایجاد آشوب و اغتشاش و خشونت علیه مقامات محلی وابسته به دولت منصور هادی استفاده کند که تحت رهبری رمزی محروس، استاندار این استان یمن هستند.

منابع یمنی روز یکشنبه هم اطلاع دادند نیرو های سودانی پایگاه هوایی العند را ترک نموده و به بندر الزیت درعدن رسیدند تا از آنجا به سمت مقصد نامعلومی روند.

استان سقطری طی ماه های گذشته شاهد ناآرامی های متعددی بوده است و یک بار نیرو های تحت امر خلفان المزروعی، نماینده امارات در سقطری با حمله به مقر های امنیتی در این جزیره قصد کودتا علیه دولت منصور هادی در آنجا را داشتند، اما این کوشش آن ها نافرجام ماند.

دولت مستعفی یمن که در حمایت عربستان سعودی است بار ها تاکید نموده که اماراتی ها از سقطرا چه می خواهند در حالی که در آنجا نه حوثی ها و نه القاعده، داعش یا دیگر عناصر خرابکار حضور ندارند.

در شرایطی که عربستان با شکست در جنگ علیه یمن و تحمل ضربات یمنی در عمق خاک خود مجبور به مذاکره با دولت صنعا می بیند امارات از بیم اینکه عربستان بدون هماهنگی با آن به توافقی با انصارالله دست یابد با تشدید جبهه های الحدیده، تعز و حالا سقطری میخواهد دیگران را مجبور کند آن را در مذاکرات شریک نمایند.

سقطری جزیره ای در دهانه خلیج عدن و در آب های جنوبی این کشور با جاذبه های طبیعی فراوان است که اکنون تحت اشغال کامل امارات قرار گرفته است. اواخر سال 2015 امارات کار سلطه بر مجمع الجزایر سقطرا را شروع کرد. بعد از دو توفان چابالا و میگ که زیرساخت ها در جزیره را تخریب کرد، امارات تحت پوشش اقدامات خیرخواهانه وارد جزیره شد و با استفاده از ضعف دولت مرکزی در یمن، سلطه خود را بر آن محکم کرد.

از دیرباز اماراتی ها چشم طمع به سقطری دوخته اند. قبل از تشکیل جمهوری یمن، سفر هایی از سقطری به امارات و عمان و بالعکس برای غواصی و کشف مروارید انجام می شده است. بعضی از این مردم محلی در سقطری مانده اند و بعضی از مردم سقطرا و جنوب یمن به امارات رفته و مقیم شده اند. هم اکنون تعداد مردم سقطری که در امارات مقیم شده اند، حدود 20 هزار نفر تخمین زده می گردد که در امارت عجمان سانمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 469

به "امارات یک کشتی سلاح و سرباز به جنوب یمن فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات یک کشتی سلاح و سرباز به جنوب یمن فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید