افشای کارشکنی آمریکا در راستا پیشرفت صنعت هوایی کره شمالی

به گزارش دیتاپد، طبق گزارشات منتشر شده، آمریکا مانع از کوشش کره شمالی برای اخذ مجوز پرواز هواپیماهای تجاری در حریم هوایی این کشور شد.

افشای کارشکنی آمریکا در راستا پیشرفت صنعت هوایی کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، چندین منبع نزدیک به این موضوع به رویترز گفتند دولت ترامپ با اعمال فشار بر سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی خواهان شکست طرح های کره شمالی برای باز کردن یک جهت هوایی جدید با امکان پرواز در حریم هوایی کره شمالی و کره جنوبی شده اند.

به گفته منابع فوق این کوشش اقدامات اولیه کره شمالی برای احیاء صنعت خطوط هوایی تجاری این کشور بوده که به واسطه قوانین سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی هواپیماها به دلیل تهدید آزمایشات تسلیحاتی برنامه ریزی نشده از پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور منع شده اند.

طبق گزارشات مقامات سازمان بین المللی هوانوردی بعد از اعمال فشار آمریکا و دولت ترامپ مانع از به نتیجه رسیدن کوشش های کره شمالی شدند. یکی از مقامات مطلع به این پرونده گفت که هدف ترامپ از این اقدام متوقف کردن کوشش های کره شمالی از ارتباط بیشتر با غرب تا زمانی بوده که اقدامی مشخصی در مورد برنامه تسلیحاتی خود انجام دهد.

این منبع به رویترز گفت: آنها از تمام اهرم های موجود استفاده می نمایند تا اطمینان حاصل نمایند تا زمانی که کره شمالی اقدامی مستحق امتیاز انجام ندهد، هیچ راه گریزی برای این کشور باقی نماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 160

به "افشای کارشکنی آمریکا در راستا پیشرفت صنعت هوایی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای کارشکنی آمریکا در راستا پیشرفت صنعت هوایی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید