ارسال یاری های ترکیه به ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش دیتاپد، محموله یاری های ترکیه برای مقابله با کرونا شامل یک هزار کیت تشخیص و 78 هزار ماسک سه لایه و اقلام دیگر به ایران ارسال شد.

ارسال یاری های ترکیه به ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت بهداشت ترکیه اعلام نمود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، محموله یاری های بهداشتی شامل یک هزار کیت تشخیص، چهار هزار و 175 گان ، 20 هزار روپوش، دو هزار عینک، چهار هزار ماسک N95 و 78 هزار ماسک سه لایه به ایران ارسال شد.

بر این اساس، توافقنامه دولت های دو کشور برای اعطای یاری های پزشکی و دارویی از سوی امینه آلپ مشه معاون وزیر بهداشت ترکیه و محمد فرازمند سفیر ایران در آنکارا امضا شده است.

لازم به ذکر است شیخ احمد ناصر الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از یاری انسان محبت آمیز 10 میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

روز گذشته نیز سه محموله یاری از سوی یونیسف، امارات عربی متحده و ازبکستان به ایران ارسال شد.یاری یونیسف (صندوق بچه ها سازمان ملل متحد) سومین محموله ارسالی به ایران بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام نموده بود که علاوه بر یاری های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، یاری های نقدی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1014

به "ارسال یاری های ترکیه به ایران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال یاری های ترکیه به ایران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید