ارزیابی بدبینانه نهادهای نظارتی آمریکا نسبت به پیشرفت در شرایط افغانستان

به گزارش دیتاپد، گزارش مربوط به یک نهاد ناظر وابسته به دولت آمریکا تاکید دارد که راهبرد دونالد ترامپ برای جنوب آسیا و افغانستان به رغم ارزیابی های علنی ارتش آمریکا درخصوص عقب نشینی طالبان در سه ماهه اول سال جاری، نشانه چندانی از پیشرفت نداشته است.

ارزیابی بدبینانه نهادهای نظارتی آمریکا نسبت به پیشرفت در شرایط افغانستان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش مربوط به یک بازرس کل دولت آمریکا تصریح داشته که نیروهای امنیتی افغانستان نشانه کمی از پیشرفت چشمگیر در عملیات هایشان نشان داده اند و طالبان همچنان به حملات مرگبار خود ادامه می دهند.

در بیانیه ای که همراه با این گزارش منتشر شده آمده است: معیارها و آمارهای موجود حاکی از وجود نشانه های کم پیشرفت در طول این سه ماهه هستند و طالبان و داعش در افغانستان هر یک دست به حملاتی سطح بالا از جمله در کابل زده و صدها تن را به کشتن دادند.

این در حالی است که در ماه اوت ترامپ متعهد به یک درگیری با سرانجام باز در افغانستان شد و 3000 سرباز دیگر را راهی شرکت در این جنگ 17 ساله کرد.

با وجود گزارش ها از عدم توفیق واشنگتن در افغانستان، با این حال مقام های آمریکایی در صحبت های علنی خود یک ارزیابی خوش بینانه از شرایط در افغانستان ارائه می دهند.

ژنرال جان نیکولسن، فرمانده نیروهای آمریکایی و بین المللی در افغانستان در ماه نوامبر گفت: افغانستان از گردنه سخت عبور کرده است.

این گزارش مربوط به این نهاد ناظر عنوان کرده است: طالبان در همین سه ماهه همچنان مناطقی را در کنترل خود داشته و حملات تروریستی ویرانگری در کابل و سراسر افغانستان اجرا کرده است.

این گزارش سه ماهه اول سال جاری میلادی از ژانویه تا سرانجام مارس را پوشش داده است و نویسندگان آن بازرس های کل پنتاگون، وزارت خارجه و آژانس توسعه بین المللی آمریکا هستند.

سرهنگ رابرت منینگ از سخنگوهای پنتاگون گفت: آشوب و پیشرفت می توانند همزیستی داشته باشند و ما دقیقا در افغانستان حس می کنیم که این در حال رخ دادن است.

مایکل کوگلمن، یک کارشناس اندیشکده موسوم به مرکز ویلسون در واشنگتن گفت: این جنگی است که بسیاری از آمریکایی ها از آن حمایت نمی کنند و آن را درک نمی کنند و با این حال می بینیم که این جنگ همچنان قرار است در آینده پیش رو ادامه پیدا کند و چیزی شبیه به جنگ ویتنام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 613

به "ارزیابی بدبینانه نهادهای نظارتی آمریکا نسبت به پیشرفت در شرایط افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی بدبینانه نهادهای نظارتی آمریکا نسبت به پیشرفت در شرایط افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید