ارزش پروژه های سفر رهبری و ریاست جمهوری به قم 7000 میلیارد ریال است

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران/قم استاندار قم گفت: ارزش پروژه های اجرا شده سفر رهبری و ریاست جمهوری به قم در دو سال اخیر 7000 میلیارد ریال است که رقم خوبی را در اجرای پروژه های عمرانی قم نشان می دهد.

ارزش پروژه های سفر رهبری و ریاست جمهوری به قم 7000 میلیارد ریال است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان قیمت کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم در تالار امام جواد(ع)، با گرامیداشت دهه فجر پیرامون بعضی از پروژه های عمرانی در قم اظهار داشت: ارزش پروژه های صورت گرفته در سال 94 و 95 از سهم سفر رهبری و ریاست جمهوری7000 میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم زائران با توجه به حضور مسافران در ایام عید نوروز در قم اظهار کرد: مهمان نوازی و تکریم مهمان یک فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و انسانی است و همه ما کوشش می کنیم که با مهمان نوازی، خاطرات خوشی را برای مهمانان خود رقم بزنیم. زائران و مسافران نیز مهمان شهر کریمه اهل بیت(ع) هستند و باید به بهترین نحو مورد تکریم و مهمان نوازی قرار بگیرند. در این باره باید تعریف درستی از مهمان نوازی و تکریم زائر وجود داشته باشد تا با رضایت در این شهر به سر ببرند و سفری توام با خیالی آسوده داشته باشند.

استاندار قم اعلام کرد: باید توجه داشت که با بازنگری بر کمبودها و ضعف های گذشته درصدد ایجاد امکانات بهتری برای زائران باشیم. در واقع ما با تکریم و احترام زائر و ایجاد امکانات لازم و مهمان نوازی، شخصیت خود را در این خصلت مهم و فرهنگ غنی نشان می دهیم.

وی اظهار داشت: فعالیت ها در راستای ارائه خدمات به زائران باید در چارچوب خود گنجانده شود و سازماندهی شده و هماهنگ باشد و از موازی کاری پرهیز شود. همچنین دستگاههای اجرایی به طور منسجم به خدمت بپردازند و یکدیگر را در جهت خدمت بهتر همپوشانی نمایند. باید در هدایت و ارائه نقشه راه و فعالیت ها در حوزه های بهداشتی و خدماتی و هتلینگ به صورت شفاف و قابل دسترس عمل کنیم تا زائران بتوانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

صادقی یادآور شد: در حوزه اطلاع رسانی نیز با استفاده از فناوری اطلاعات و تجهیزات پیشرفته اطلاعات لازم را در اختیار زائران قرار دهیم که در این زمینه با همراهی دستگاه ها می توان با کمترین هزینه گام برداشت. در این زمینه کلیه اطلاعات در جهت اسکان و اقامت و تردد و ظرفیت های گردشگری باید در اختیار زائران قرار بگیرد و حتی در راستای ارائه خدمت، اداره ها و دستگاه های اجرایی که در جهت تردد زائران قرار دارند امکانات لازم را با بهترین نوع برخورد در به زائران ارائه نمایند.

وی با اشاره به فعالیت هر چه بهتر کمیته فرهنگی در خدمت به زائران نیز توضیح داد: قم پایگاه فرهنگی و شیعی است و انتظار می رود که برنامه ریزی ها با محتوای فرهنگی و غنی همراه باشد در این زمینه باید نیازها و برنامه های فرهنگی به خوبی احصاء شود. برنامه های فرهنگی باید با شاخصه های کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بتوان بهترین نوع خدمات فرهنگی را به زائران ارائه کرد. همچنین نمایندگان هر یک از کمیته های خدمت به زائران باید در ایستگاه های اصلی حضوری منسجم و هماهنگ داشته باشند.

استاندار قم با اشاره به پروژه هایی که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید اعلام کرد: با توجه به کلنگ زنی دو پروژه در این ایام، به طور کلی 34 پروژه در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد که با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان اجرایی شده است. امیدواریم با توان لازم اعتبارات را در جهت اجرای دیگر پروژه ها جذب کنیم و تا انتها امسال بخشی از پروژه های دیگر را به انتها برسانیم. بعضی از پروژه ها نیز با توجه به ضرروت راه اندازی در اسرع وقت، پیش از این به بهره برداری رسیده است که شامل پروژه بیمارستان و سد کوچری و پل میثم و عمار یاسر و 15 خرداد و بعضی از پروژه های گردشگری است.

وی گفت: یکی از پروژه های مهم دیگر که در دست اجراست پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان است که به انجام خواهد رسید

استاندار قم اظهار داشت:یکی از نیازهای مهم رسیدگی به شرایط امداد خودرو و ساماندهی شرایط خدماتی و جلوگیری از فعالیت واحدهای غیر مجاز در خارج از شهر است تا بتوان مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کرد. کمیته های ارزیابی نیز باید از نظر کمی و کیفی، خدمات به زائران را رصد نمایند و ضعف ها و نقاط قوت را بسنجند.

صادقی اظهار کرد: همه شهر باید آماده حضور زائران و مسافران باشد و در این باره شهرداری و کمیته های خدماتی و امدادی و بهداشتی حضوری همه جانبه برای خدمت رسانی داشته باشند. به ویژه باید به گونه ای رفتار شود که با حسن خلق با زائران رفتار کنیم تا در شان شهر کریمه اهل بیت(ع) برخورد ککرده باشیم.

استاندار قم با اشاره به اهمیت توجه به مساله انتخابات سال آینده نیز تاکید نمود: این فعالیت ها باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد و فضای انتخاباتی به بهترین شکل مدیریت شود و بسترهای لازم برای خلق حماسه ای سیاسی فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 839

به "ارزش پروژه های سفر رهبری و ریاست جمهوری به قم 7000 میلیارد ریال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش پروژه های سفر رهبری و ریاست جمهوری به قم 7000 میلیارد ریال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید