ادامه کوشش های دولت پاکستان برای حذف مریم نواز از صحنه سیاسی

به گزارش دیتاپد، دولت اسلام آباد که در اولین کوشش خود پیروز نشد صلاحیت مریم نواز برای فعالیت سیاسی را توسط دادگاه رد کند، از درخواست تجدیدنظر سخن گفت.

ادامه کوشش های دولت پاکستان برای حذف مریم نواز از صحنه سیاسی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، فردوس عاشق اعوان معاون ویژه اطلاع رسانی نخست وزیر پاکستان بیان کرد: در مورد رای صادر شده برای مریم نواز معاون حزب نواز درخواست تجدید نظر خواهیم داد.

وی توضیح داد: ما به رای صادر شده توسط کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکسنان معترضیم و اعتقاد داریم که دلایل کافی برای رد صلاحیت مریم نواز ارائه شده است.

عاشق اعوان گفت: طبق قانون اساسی کسی که در یک پرونده مجرم شناخته شده است صلاحیت فعالیت سیاسی ندارد و نمی تواند عهده دار یک سِمت مهم باشد.

معاون ویژه اطلاع رسانی نخست وزیر پاکستان اضافه نمود: مریم نواز جرائم ثابت شده ای دارد که به تنهایی مانع هر گونه فعالیت سیای او خواهد شد.

این سیاستمدار مطرح پاکستانی گفت: رای صادر شده توسط کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان مغایر با نظر دادگاه عالی و قانون اساسی کشور است.

وی تاکید نمود: ما در مورد آزادی بیان رسانه ها نیز تصمیمات مهمی گرفته ایم و رسانه ها می توانند در چارچوب قانون اساسی از حق آزادی رای خود استفاده نمایند.

فردوس عاشق اعوان با اشاره به سفر نزدیک عمران خان به آمریکا گفت: او تمام کوشش خود را برای دفاع از حقوق مردم کشمیر خواهد نمود.

لازم به ذکر است روز گذشته کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان با رد دلایل موجود علیه مریم نواز صلاحیت او را برای ادامه فعالیت های سیاسی تائید کرد.

این حکم مورد استقبال حزب نواز واقع شد ولی دولت اسلام آباد قصد ارائه درخواست تجدید نظر را دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 397

به "ادامه کوشش های دولت پاکستان برای حذف مریم نواز از صحنه سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه کوشش های دولت پاکستان برای حذف مریم نواز از صحنه سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید