اجرای بودجه ریزی عملیاتی 10 فرودگاه در سال جاری

به گزارش دیتاپد، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای طرح بودجه ریزی عملیاتی در 10 فرودگاه بندرعباس، اصفهان، تبریز، گرگان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، لارستان، رشت و آبادان تا خاتمه امسال خبر داد.

اجرای بودجه ریزی عملیاتی 10 فرودگاه در سال جاری

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، احمد مظفر گفت: بودجه ریزی عملیاتی (بر مبنای عملکرد یا بهای تمام شده) یک تکلیف قانونی براساس ماده 16 قانون خدمات کشوری و نیز برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم بوده که باید از سال 86 در سازمان ها اجرا می شده است.

وی افزود: سال 98، اهتمام جدی برای اجرای این تکلیف مغفول مانده در دستور کار قرار گرفت و در گام نخست طی فرایند قانونی شرکت پنکو که از شرکت های باسابقه و مورد تایید سازمان برنامه و بودجه و افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی با بیان اینکه روش مدل برنامه ریزی در طرح بودجه ریزی عملیاتی شامل 10 گام است، توضیح داد: مرحله نخست شناسایی خدمات شرکت و مرحله دوم طراحی فرایند انجام خدمات را شامل می شود مرحله بعد شناسایی فعالیت های مرتبط با خدمات است و سپس هزینه یابی فعالیت ها، تخصیص شناسه از سازمان اداری و استخدامی برای تعریف فعالیت ها، طراحی مدل اجرایی، مشخص واحد های هدف و آموزش واحد مجری (فرودگاه)، عقد تفاهمنامه با واحد مجری، تخصیص بودجه به روش بودجه ریزی عملیاتی و پایش ارزیابی عملکرد انجام می شود.

مظفر گفت: این طرح پنجم اردیبهشت 1400 در جلسه هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصویب و از ابتدای امسال عملیاتی شده است.

وی در تبیین مهمترین مزایای بودجه ریزی عملیاتی در مقایسه با بودجه ریزی سنتی توضیح داد: در این راستا می توان به تخصیص هدفمند اعتبارات، امکان ردیابی اعتبارات از مرحله تخصیص تا هزینه کرد (بر اساس بهای تمام شده و 500 تا 700 فعالیت تعریف شده) و امکان ارزیابی عملکرد واحد مجری نسبت به خدمات خروجی بر مبنای فعالیت هدف گذاری شده اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در گام نخست، این طرح در سال 1400 در 10 فرودگاه شامل بندرعباس، اصفهان، تبریز، گرگان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، لارستان، رشت و آبادان عملیاتی می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1772

به "اجرای بودجه ریزی عملیاتی 10 فرودگاه در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بودجه ریزی عملیاتی 10 فرودگاه در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید