شروع سومین مرحله انتخابات پارلمانی هند

به گزارش دیتاپد، بخش دیگری از مردم هند از امروز (سه شنبه) برای شرکت در سومین مرحله انتخابات پارلمانی این کشور که بزرگترین و مفصل ترین انتخابات پارلمانی دنیا است، به پای صندوق های رای می روند.

شروع سومین مرحله انتخابات پارلمانی هند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که در هفته های اخیر کمپین های انتخاباتی متعلق به حزب ملی گرای هندوی نارندرا مودی، نخست وزیر هند و مخالفان او با اتهام زنی های متقابل و تنش هایی بین طرفها همراه شده است.

از ساعت هفت صبح امروز سه شنبه به وقت محلی، روند رای گیری برای سومین مرحله انتخابات مجلسی هند شروع شده و مردم از همان ابتدای انتخابات برای رای دادن در حوزه های رای گیری صف بستند.

در این مرحله از انتخابات رای گیری برای مشخص سرنوشت 117 کرسی مجلسی در 13 ایالت و دو منطقه برگزار می گردد و در سرانجام این مرحله، روند رای گیری برای مشخص 543 کرسی مجلس سفلای مجلس هند، به نیمه راه خود می رسد.

انتخابات هند طی هفت مرحله برگزار می گردد و در تاریخ 19 مه به سرانجام خواهد رسید و شمارش آرای انتخابات نیز برای تاریخ 23 مه برنامه ریزی شده است.

این انتخابات را رفراندومی در خصوص عملکرد پنج ساله دولت نارندرا مودی تلقی می نمایند. او با مانور بر روی مسائلی نظیر برخورد با پاکستان کوشش داشته تا هر چه بیشتر آرای هندوها را به خود جلب کند.

مخالفان دولت هند نیز او را از بابت نرخ بالای بیکاری و فشارهای وارده بر کشاورزان مورد انتقاد قرار می دهند.

مودی امروز قرار است در ایالت گجرات که زادگاه او است در انتخابات رای دهد. با این حال او نه از ایالت زادگاهش ، بلکه برای کرسی مجلسی شهر واراناسی واقع در ایالت اوتارپرادش در شمال هند در انتخابات کاندیدا شده است.

رای گیری امروز همچنین در حوزه وایاناد واقع در ایالت کرالا در جنوب هند هم انجام می گردد. کرسی مربوط به این حوزه یکی از دو کرسی است که رائول گاندی، رییس حزب مخالف کنگره هند برای آن کاندیدا شده است. انتخابات مربوط به زادگاه او یعنی شهر آمتی در ایالت اوتارپرادش در تاریخ ششم مه انجام خواهد شد. او از هر دو حوزه برای انتخابات کاندیدا شده است و چنانچه در هر دو برنده گردد از یکی از این کرسی ها صرف نظر خواهد نمود.

در این انتخابات تدابیری برای تسهیل تحرک نیروهای امنیتی به منظور نظارت بر اجرای منظم انتخابات و جلوگیری از وقوع تقلب در نظر گرفته شده است.

چند روز پیش کمیسیون انتخابات هند وارد عمل شد تا اجازه به طرح سخنرانی های همراه با نفرت پراکنی ندهد و در این راستا به صورت موقت کمپین های انتخاباتی بعضی از سیاستمداران احزاب سیاسی را ممنوع نمود.

در ایالت اوتارپرادش ، یوگی آدیتیانات، سر وزیر این ایالت و از چهره های ارشد حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی ممنوع الفعالیت شد. مقامات کمیسیون انتخابات هند، اعلام کردند که او به دلیل ایراد سخنرانی هایی در ستیز با مسلمانان برای مدت سه روز اجازه برپایی میتینگ های انتخاباتی، نمایش های خیابانی و یا مصاحبه های رسانه ای را نخواهد داشت.

او مدعی شده که یک خدای هندو پیروزی حزب بهاراتیا جاناتا را در انتخابات تضمین خواهد نمود. با این حال مخالفان این حزب کوشش زیادی برای جلب آرای مسلمانان به خود را دارند.

از مجموع جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند 80 درصد از آنها هندو و 16 درصد نیز مسلمان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 203

به "شروع سومین مرحله انتخابات پارلمانی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سومین مرحله انتخابات پارلمانی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید